خبرگزاری بارسلونا

ساخت وبلاگ
درباره سایتسید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir

به ساعات پایانی سال 1394 نزدیک می شویم؛ سالی که از منظر بارسایی، بسیار پر بار و باشکوه بوده است - از کسب سه گانه در ماه های ابتدایی سال با شکست دادن بزرگترین تیمهای اروپا گرفته، تا پیروزی قاطع در برنابئو و پنجمین توپ طلای بهترین بازیکن تاریخ! اگرچه لحظات تلخی مانند جدایی ژاوی، بازیکن تمام نشدنی آبی و اناری ها نیز، در این سال وجود داشتند. در این مقاله، ده خبر برتر اف سی بارسلونا دات آی آر را در سال 1394، با هم مرور خواهیم کرد.


10. لئو مسی و آلبرت انیشتین؛ چه شباهت هایی بین این دو نابغه وجود دارد؟

همگان معتقدند که هوش بسیار بالای مسی است که او را این چنین از دیگران متفاوت کرده است. اما آیا این هوش، از جنس همان هوشی است که با تئوری نسبیت، دنیای علم فیزیک را زیر و رو کرد؟! در این مقاله بررسی کردیم که چه شباهت هایی میان لیونل مسی و آلبرت انیشتین، وجود دارد.


9. جادوگری در بازیهای بزرگ؛ آیا رونالدو با مسی قابل قیاس است؟

مقایسه مسی و رونالدو احتمالا چالش برانگیز ترین بحثی است که این سالها در بین هواداران فوتبال وجود داشته و حتی اخیرا یک کشته هم داده است! اما واقعا کدام یک بهتر از دیگری است؟! در این مقاله، با نگاهی بسیار متفاوت و جالب، به اثبات ریاضی این حقیقت واضح که نمی توان رونالدو را با مسی مقایسه کرد، پرداختیم.


8. طوفان کامل: بررسی افول و صعود بارسلونا و یوونتوس

برلین؛ بارسا و یوونتوس! دیداری جذاب که پس از برگزاری یک نیمه نهایی فوق العاده، و به ترتیب با حذف بایرن و رئال، بین این دو تیم شکل می گرفت. طوفان کامل، به بررسی شرایط افول و صعود تقریبا موازی دو تیم بارسا و یوونتوس، که فینالیست های فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا بودند، می پردازد. دیداری که در نهایت منجر به قهرمانی بارسا برای پنجمین بار و کسب دومین سه گانه برای باشگاه شد.


7. کسب توپ طلا؛ رسمی رایج در بین بازیکنان بارسا!

اگرچه مسی یک مورد منحصر بفرد در تاریخ بارسلونا و در تاریخ فوتبال محسوب می شود، اما پیش از او نیز بازیکنان بارسلونا در سال های مختلفی موفق به کسب توپ طلا با پیراهن این تیم شدند. در این مقاله به طور کامل به بازیکنانی که در زمان حضورشان در بارسا موفق به لمس این توپ طلایی شدند، پرداختیم.


6. با کادر مربیگری که همه چیز را تغییر داد، آشنا شوید!

پس از دوران با شکوه پپ، بارسا با وجود حفظ چارچوب تیم خود و حضور بازیکنان قبلی، بسیار متزلزل بود و پس از ماجراهای بیماری تیتو و آبیدال، استیصال این تیم، حتی بیش از پیش شد. تاتا مارتینو به هیچ وجه نتوانست در حد و اندازه های نیمکت بارسا ظاهر شود، و این تیم واقعا به یک اتفاق خاص نیاز داشت؛ و آن اتفاق خاص، در ابتدای فصل گذشته رخ داد: آقای لوییز انریکه مارتینز. او به همراه کادر فنی حرفه ای خود، بارسا را که همه رأی به تمام شدن دوران سلطه اش بر اروپا داده بودند، به قله اروپا رساند. برای آشنایی با این کادر فنی، مقاله بالا را آماده کرده بودیم و شما باز هم می توانید با مطالعه آن، با کسانی که در پس پرده موفقیت های بارسا، نقشی غیر قابل انکار داشتند و دارند، آشنا شوید.


5. جزئیات 5 توپ طلای بهترین بازیکن تاریخ

مسی بعد از دو سال وقفه، توپ طلای پنجم خود را کسب کرد، تا به تمامی ادعاها مبنی بر بهترین بودن خودش در تاریخ، دامن بزند! در این مقاله اختصاصی، به بررسی جزئیات پنج توپ طلای کسب شده توسط بهترین بازیکن دنیا، پرداختیم.


4. تحلیل فنی دیدار برابر بایرن مونیخ: مسی و دیگر هیچ ...

بارسا در دور رفت مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، فصل 2014/15، در نیوکمپ به مصاف بایرن مونیخ رفت. این دیدار از دو لحاظ برای بارسایی ها بسیار حساس و جذاب بود؛ اول، بازگشت پپ گواردیولا، اسطوره قدیمی و سرمربی بسیار موفق این تیم، پس از دو فصل به نیوکمپ بود؛ این بار اما، به عنوان سرمربی تیم آلمانی. از سوی دیگر، بارسا به دنبال جبران نتیجه تحقیر آمیز نیمه نهایی دو فصل گذشته بود، که در آن بارسای نابسامان، نتوانست از حیثیت خود مقابل بایرن دفاع کند. اما این بار داستان متفاوت بود، با حضور بهترین بازیکن دنیا، در بهترین فرم ممکن خود، شما هر تیمی را می توانید شکست دهید، حال می خواهد آن تیم بایرن مونیخ پرستاره به سرمربیگری پپ گواردیولا باشد! جزئیات تاکتیکی این پیروزی، در این مقاله به صورت کاملا واضح آورده شده است. مقاله ای که دوباره خواندن آن، خاطرات شیرین شبی را که مسی آلمان ها را به زانو در آورد، زنده خواهد کرد.


3. تولد ۱۰ سالگی ات مبارک FCBarcelona.ir

10 سال! 10 سال از نخستین روزی که سایت اف سی بارسلونا دات آی آر، رسما کارش را به عنوان نخستین کانون هواداران بارسلونا در ایران آغاز کرد، گذشت و باعث افتخار است که با وجود سختی های بسیار زیادی که در این مدت گریبان گیر مسئولین و به خصوص مدیریت سایت بود، همچنان مخاطبان فهیمی را همراه خود می بینیم.


2. برنابئو چگونه فتح شد؛ پنج نکته اساسی از پیروزی 0-4 بارسا در ال کلاسیکو

مسی مصدوم است. انریکه و دیگران زمان دقیقی برای بازگشت مسی متصور نمی شوند. اما ال کلاسیکو در راه است و آن هم در مقر دشمن! این اولین ال کلاسیکوی ده سال اخیر است که مسی در آستانه از دست دادن آن است؛ اما بارسای بدون مسی، می تواند از پس رئال مادرید بنیتز بر بیاید؟ دقیقه 57 بازی است. مسی خود را آماده حضور در میدان می کند، آن هم بعد از دو ماه. اسکوربرد می گوید بارسا 0-3 در برنابئو، بدون مسی از رئال مادرید پیش است. اما واقعا چه اتفاقی در آن دیدار افتاد؟ در این مقاله به بررسی کامل نکاتی که منجر به این پیروزی تاریخی در برنابئو شد، پرداختیم.


1. سکانس پایانی یک رویا

هرچه باشد، با جدایی ژاوی از بارسلونا، یک عصر به پایان خواهد رسید. عصری که در آن بارسلونا به همراه ژاوی، و ژاوی به همراه بارسلونا به همه چیز رسید. اما این سکانس پایانی این رویا نخواهد بود، و ژاوی به زودی با اندیشه های خود در نیمکت بارسا، دنیا را به تماشای انقلابی دیگر خواهد نشاند - بخشی از متن مقاله.

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 181 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 19:02

فرستنده امین سبحانی در تاريخ شنبه، ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ (۱۳:۳۸) (۴۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
روزنامه الموندو دپورتیوو چاپ امروز با اشاره به قرعه بارسا در مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا نوشت: «اتلتیکو سیمئونه غذایی لذیذ برای بارسا محسوب می شود، درست همانند آنچه دو فصل قبل رخ داد».
«گرچه این حریف سرسخت است، اما شش برد در شش بازی خود گویای همه چیز می باشد».

سایر عناوین این روزنامه:

«2010/11 - تاتنهام؛ 2011/12 - آپوئل نیکوزیا؛ 2012/13 - گالاتاسرای؛ 2013/14 - دورتموند؛ 2014/15 - اتلتیکو مادرید؛
و 2015/16 - ولفسبورگ VS رئال مادرید: همه چیز کامل شد!».
«سرجی روبرتو در لیست دل بوسکه».

اسپورت چاپ امروز همچنین صفحه اول خود را به مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان اختصاص داد و نوشت: «بارسا در این مرحله باید رو در روی اتلتیکو، تیمی سرسخت قرار گیرد».
«رئال مادرید از مصاف با بارسا فرار کرد و باز هم شامل الطاف شد!»
«این قرعه کشی بار دیگر افسانه «توپهای داغ» را مطرح کرد».
«سرجی روبرتو انتخاب شد».
«نیمار، موظف به پرداخت 45 میلیون شده است».
روزنامه اسپورتیو اما در اعتراض به قرعه بارسا تیتر زد: «همه چیز از قبل معلوم بود» و در ادامه عنوان کرد: «رئال مادرید باز هم خوش شانس ترین تیم در جهان بود، ولی بارسا باید در شرایطی که دیدار برگشت را هم در خانه حریف بازی خواهد کرد، با اتلتیکو دست و پنجه نرم کند».

بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!

نظرات کاربران

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 219 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:01

آمار و ارقاممنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir

بارسا طی قرعه کشی روز جمعه متوجه شد که برای صعود به جمع چهار تیم برتر اروپا، باید از سد اتلتیکو مادرید بگذرد. این قرعه یکی از سخت ترین قرعه های ممکن بود، اما سرمربی آبی و اناری ها آماری فوق العاده مقابل این تیم دارد.

از زمان پیوستن انریکه به عنوان سرمربی به بارسا، دو تیم شش بار به مصاف هم رفته اند، که نتیجه، شش پیروزی برای انریکه، مقابل شاگردان دیگو سیمئونه بوده است. چهار پیروزی از این شش پیروزی در لیگ بدست آمده و دو تای دیگر، در جام حذفی رقم خورده اند.


این شش پیروزی از دیدار دو تیم در لیگ آغاز شد. جایی که شاگردان انریکه با درخشش MSN موفق به شکست 3-1 اتلتیکو مادرید شدند. بازی برگشت حتی خاطره انگیز تر بود، چرا که بارسا با پیروزی 0-1 در ویسنته کالدرون، قهرمانی خود در رقابت های لالیگا را مسجل ساخت.

در همان فصل، دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی هم به مصاف هم رفتند؛ بارسا دور رفت در نیوکمپ را با پیروزی 1-0 پشت سر گذاشت. دیدار برگشت دو تیم نیز بسیار هیجان انگیز از آب در آمد و در نهایت بارسا با پیروزی 2-3 در ویسنته کالدرون، راهی نیمه نهایی شد.

در این فصل، هر دو بازی رفت و برگشت دو تیم با حساب 2-1 به سود بارسا به پایان رسید، که این نتایج به بارسا کمک کرد تا اختلافی هشت امتیازی با اتلتیکو که در رده دوم جدول لیگ قرار دارد، به وجود بیاورد.

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 205 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:01

لیگ قهرمانانمنبع: Weloba
مترجم: غلامحسین صبوری/ FCBarcelona.ir

نیمار جونیور پس از مشخص شدن اتلتیکو مادرید به عنوان حریف بارسا در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، در وب سایت شخصی اش نوشت که او و هم تیمی هایش تمام تلاششان را برای صعود به مرحله بعد این رقابت ها می کنند.

پس از مشخص شدن اتلتیکو مادرید به عنوان حریف بارسلونا در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، نیمار مهاجم جوان آبی و اناری پوشان در وب سایت رسمی اش به اظهار نظر در رابطه با این بازی پرداخت.


او گفت: «تک تک بازی هایی که برابر این تیم انجام داده ام را به یاد دارم. در هر بازی، کار بسیار بسیار دشواری داشته ایم. برخی از این دیدار ها بسیار ویژه بوده اند و شک ندارم که دو مسابقه بسیار عالی در پیش رو داریم. البته که ما تمام تلاش خود را برای شکست دادن این تیم خواهیم کرد».

گفتنی است که این بازیکن برزیلی در دو فصل و نیم گذشته، 6 بار برابر شاگردان سیمئونه گلزنی کرده و در هر بازی آمار بسیار خوبی از خود بر جا گذاشته است. همچنین لازم به ذکر است، دیدار رفت این دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، روز سه شنبه 5 آوریل در نیوکمپ و دیدار برگشت آن ها چهارشنبه 13 آوریل در ویسنته کالدرون برگزار خواهد شد.

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 161 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:01

مصاحبهمنبع: Weloba
مترجم: حسین محمدی / FCBarcelona.ir

پاتریک استفان کلایورت آبی اناری پوش سابق می خواهد به بارسلونا برگردد. در یک مصاحبه با روزنامه اسپورت، کلایورت هلندی، مربی حال حاضر تیم ملی فوتبال کوراسائو، ادعا کرد بسیار واضح است که او تمایل دارد مربی باشگاه بزرگی مانند بارسلونا باشد.

مربیگری در بارسا

«هدف نهایی من این است که مربی بارسلونا شوم. این یک قدم رو به جلو برای من و بهترین اتفاق برای زندگی حرفه ای من است. هیچ چیز غیرممکن نیست».


رافا بنیتز

«بنیتز مربی بزرگی است. او این را در تمام طول کار حرفه ای خود در تیمهایی که بوده است نشان داده است. می دانم من و او معتقدیم او می تواند نیوکاسل را از منطقه خطر خارج کند. برای من لذتبخش نیست که نیوکاسل را در این شرایط عذاب آور ببینم، اما امیدوارم همه چیز به خوبی به پایان برسد».

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 173 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 21:34

آنالیز فنیمنبع: Grup14
مترجم: سید سجاد زرگر نتاج - غلامحسین صبوری / FCBarcelona.ir

بارسلونا و رئال مادرید بزرگترین باشگاه های اسپانیا هستند، اما عملکرد این روز های این دو تیم، از زمین تا آسمان با هم تفاوت دارد. در این مقاله درباره دلایل چنین اختلاف فاحشی به تفصیل بحث شده است.

از همان لحظه ای که بارسلونا در سال 2004 بازی های خوب خود را پس از این که لاپورتا به رهبری رایکارد و رونالدینیو و علی رغم تمامی سختی ها (رتبه دوازده در لیگ و 18 امتیاز اختلاف با رئال مادرید در نیم فصل) پای پروژه خود ایستاد، آغاز کرد، تنها شرایط نابسامان رونالدینیو در کنترل رفتار های شخصی اش و بیماری تیتو بود که باعث اختلال در روحیه پیروزی طلبانه ای که بر اساس ارتباط تنگاتنگ یک پروژه با ایده تعریف شده و به اشتراک گذاشته شده ای که در تمامی سطوح مدیریتی (مدیریت، دستیاران فنی و کادر فنی) شکل گرفته بود، شد. این در حالی است که بین این پروژه و ایده، هیچ گونه سلسله مراتبی دیده نشده و هیچ کدام از اعضا در کار دیگری دخالت نمی کنند. به عنوان مثال؛ مدیر باشگاه انتخاب نمی کند که چه بازیکنی باید جذب شود، درست همان گونه که انریکه حتی فکر این که به باراتومئو بگوید که نام چه اسپانسری باید بر روی پیراهن بارسا نقش ببندند را نیز به ذهنش خطور نمی دهد. تنها چیزی که وجود دارد، تنها هماهنگی است و همکاری.


در عصر گواردیولا-مورینیو در اسپانیا، بارسلونا قدرتی ضروری برای تیمی که به دنبال استیلا یافتن بر حریفانش بود را به دست آورد: تشنگی بی نهایت برای کسب عناوین بیشتر. توانایی گواردیولا در به پیش بردن بازیکنانش با این ذهنیت که در ورزش هیچ چیزی تضمین شده نیست (ذهنیتی که باعث افزایش رقابت درون تیمی و تبدیل کردن هر بازی به یک چالش شد)، همراه با کیفیت استثنایی حریفی که در آن زمان، لزوم مقابله با آن ارائه عملکردی بسیار عالی و پایدار بود و همچنین انگیزه پذیرش مورینیو مانند یک تبهکار سینمایی، در نهایت باعث خشمگین تر شدن هیولای بارسلونا شد. بارسا می دانست که هرگاه گارد خود را پایین بیاورد، مورینیویی آن جا وجود دارد که بی صبرانه مشتاق است تا جام های قهرمانی را بالای سر برده و به آن ها کار های لازمه ای که باید انجام می داده اند را گوش زد کند. این مصداق حرفی است که کاسپاروف در خلال یکی از بزرگترین رقابت های تاریخ شطرنج درباره کارپوف گفت: «من بهترین معلم خصوصی (کارپوف) که می توانستم آرزوی آن را داشته باشم، در اختیار داشتم».

بنابراین، رئال مادرید در طول این 12 سال می بایست با پروژه ای بالغ، متناسب و با کیفیتی رقابت می کرد که حول محور بازیکنانی شکل گرفته بود که سخت ترین بخش ورزش حرفه ای را با تمام وجود درک کرده بودند: حفظ همان انگیزه برنده شدنی که در ابتدای کار داشتید. منطقی است که هر گاه به قله می رسید، نا خود آگاه سست می شوید و توسط رقیبانی خواه ضعیف تر یا قوی تر، که با این انگیزه می جنگند که انگار چیزی برای از دست دادن ندارند، تحلیل می روید. اما این بازیکنان از این قاعده مستثنی هستند! آن ها گروهی شکل گرفته از جنس آلمان های دهه 70 و بسکتبالیست های یوگوسلاویایی دهه 80 هستند. ورزشکارانی که شما دوست ندارید ببینید که حتی آن ها نزدیکتان شده اند، چراکه بدون شک می دانید شما را شکست می دهند. آن هایی که تن شما را از ترس به لرزه در می آورند، زیرا سوای بهترین بودن، متمایز با همگان رقابت می کردند.

و اکنون همه چیز به سادگی به مسی ختم نمی شود. هر بازی او شاهکاری است و استعدادش بازی هایی را در می آورد که در آن تاکتیک ها به بن بست خورده اند، اما در این فصل او 2 ماه مصدوم بود و بارسا 8 بازی از 9 بازی خود در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا و همچنین نیمه نهایی جام باشگاه های جهان و دیدار رفت مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی اسپانیا در سن مامس را با پیروزی پشت سر گذاشت. به علاوه، این بارسا به نسل های آینده دردناک ترین تصویر از مادریدیسمو های این قرن را نشان داد: لحظه ورود مسی به چمن برنابئو، هنگامی که یک ساعت از بازی گذشته و اسکوربورد نتیجه 3-0 به نفع بارسلونا را نشان می دهد!

اما، همانطور که خولیو ولاسکو گفته است: «موقعیت هایی که با آن ها روبرو می شویم، آن طور نیستند که باید باشند، آن طوری هستند که هستند. مشکلات، موانع نیستند؛ چیزهایی هستند که به ما کمک می کنند قوی تر شویم». و رئال مادرید هیچ گاه برنامه ای برای روبرو شدن با این مسئله نداشته است. مورینیو داشت، او مشکل را یافته و آن را با تمامی عواقبش، اجرا کرد. تلاش او برای ساختن تیمی که بتواند بارسا را شکست دهد، به رئیس باشگاه ثابت کرد که یا اوضاع آن طوری که او می گوید پیش می رود، یا اصلا پیش نمی رود. او مسئله در کنار هم بودنِ یک سرمربی و یک مدیر ورزشی با عقایدی کاملا متفاوت را با "یا والدانو یا من"، حل کرد و نگذاشت که مطبوعات در مسائل مربوط به او، دخالت کنند - «من هنوز فکر می کنم دور نگه داشتن خبرنگاران از هواپیمای تیم، درست است. دور نگه داشتن آن ها از محل تمرین تیم درست است، اینکه آن ها تصمیم نمی گیرند که چه کسی بازی کند، درست است، اینکه مجبور نیستم به دردانه های شما بازی بدهم، درست است». و عدالت را در مورد بازیکنانی که خود را به اهداف تیم ترجیح می دادند، اجرا کرد. آن هایی که باعث شدند پیگرینی در آلکورکن بمیرد و بعد ها همین بلا را بر سر آنچلوتی آوردند (رها کردن لالیگا پس از رسیدن به فینال لیسبون؛ باخت 3-4 به شالکه، باخت 4-0 به اتلتیکو و ...)، و یا، با بنیتز؛ زیرا آن ها، بدون هیچ توجیهی، فکر می کردند که این ها بازی هایی هستند که ارزش جنگیدن ندارند. که آن ها برای اهداف جاه طلبانه تری آن جا هستند، که بزرگی را به همه نشان بدهند؛ که مشخص نیست از کجا می آید و اینکه، حقیقتِ بردنِ یک لیگ در نه فصل - مانند توئنته، ولفسبورگ و مونتپلیه - همواره این بزرگی را نقض خواهد کرد. بازیکنانی که عشق به تیم را جذاب نمی بینند و تنها به مربیانی که می خواهند، باور دارند - اگر فهمیدن ایده های یک مربی را برای همه آن ها به عنوان یک حرفه ای، متصور شویم! - و همواره توجیهی برای ضعف های رفتاری خود دارند، چرا که آن ها آن قدر خوبند که هیچ گاه از لحاظ فوتبالی، ضعف نخواهند داشت.

آن ها می توانند لیگ قهرمانان را ببرند، به دلیلی که فیل هلموث آن را اینگونه توصیف می کند: «100% توانایی و 50% شانس». رقابتی که می توان آن را رقابت لحظه ها خواند؛ که در آن دو هفته الهام بخش، قرعه های آسان و یک سپر ضد بمب بزرگ، می تواند فاجعه را بپوشاند و این نوع مدیریت را، کارآمد جلوه دهد و آن جمله قدیمی نیچه را که می گوید: «امید، بدترینِ شیطان هاست. چرا که رنج و عذاب یک مرد را، به تعویق می اندازد»، به نشانه ای از هویت باشگاه تبدیل کند.

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 190 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 21:34

فرستنده امین سبحانی در تاريخ جمعه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ (۱۴:۰۶) (۴۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
الموندو دپورتیوو چاپ امروز به پیشواز قرعه کشی مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا رفت و عنوان کرد: «هیچ کس نمی خواهد با بارسا روبرو شود، ولی شاگردان انریکه ولفسبورگ یا بنفیکا را ترجیح می دهند».
مسی: «بارسا فراتر از یک مثلث است».
لیگ اروپا: سویا، بیلبائو و ویارئال به یک چهارم نهایی صعود کردند؛ منچستر ون گال حریف لیورپول کلوپ نشد.

اسپورت همچنین صفحه اول روزنامه امروز خود را به قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک چهارم نهایی اختصاص داد و با تیتری کنایه آمیز نوشت: «ما این حریف را می خواهیم، رئال مادرید!»
سپس در ادامه عنوان کرد: «بسیاری از هواداران بارسا می خواهند در حال حاضر با مادرید روبرو شوند!»
مسی: «بارسا فراتر از یک مثلث است».

روزنامه اسپورتیو اما به پوشش اخبار مربوط به پیروزی تیم بسکتبال بارسا مقابل رئال مادرید پرداخته است.
«رافینیا سرانجام پس از شش ماه دوری از میادین، چراغ سبز پزشکان را دریافت کرد».

بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!

نظرات کاربران

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 209 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 17:47

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 222 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 17:47

آبی و اناری‌هامنبع: Grup14
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir

بارسا همچنان در حال مذاکره برای بستن قرارداد با یک اسپانسر در فصل پیش رو است؛ با این وجود، آن ها مجبور شدند که پیراهن های فصل 2016/17 را بدون اسپانسر تولید کنند و طبق گفته مانل آریو، یکی از نائب رئیسان باشگاه، موج اول پیراهن های بارسا برای فصل جدید، بدون داشتن نام اسپانسر، برای فروش قرار داده خواهند شد.

توافقات با نایک انجام شده است و آن ها موقعیت باشگاه را درک می کنند. و وقتی پیراهن های فعلی به طور کامل به فروش رسیدند، پیراهن های جدید، بدون نام اسپانسر به روی آن ها، در فروشگاه ها به فروش خواهند رسید. البته آریو همچنین اظهار داشت: «به طور قطع یک اسپانسر وجود خواهند داشت. من و تیم تبلیغات در حال کار روی آن هستیم. همه چیز طبق روال معمول خود پیش می رود. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که تمام تلاش خود را خواهیم کرد. بهتر است مسائل مربوط به توافقات، مسکوت بماند».


او همچنین گفت که در کنار Qatar Airways، پپسی هم یکی از گزینه های احتمالی است. نماینده های باشگاه، آخر این هفته در دوحه حضور پیدا می کنند تا به ادامه صحبت هایی که پیش از این بین دو طرف انجام شده است، بپردازند.

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 209 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 16:45

لیگ قهرمانانمنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir

امروز - جمعه - رأس ساعت 14:30 به وقت ایران، قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در نیون سوییس انجام می شود، و بارسا، پس از اینکه چهارشنبه شب برای نهمین بار پیاپی به این مرحله صعود کرد، یکی از هشت تیمی است که در انتظار شناختن حریف خود خواهد بود. آبی و اناری ها از سال 2008، همواره در این اتفاق حضور داشته اند، و پس از انجام آن، خواهند فهمید که حریف بعدی آن ها در مسیر فینال میلان، چه کسی خواهد بود.

این قرعه کشی، کاملا مستقیم و بدون هیچ شرایطی - اعم از ملیت تیم ها و دیدار های پیشین - انجام خواهد شد، و همینطور میزبانی در دیدار برگشت هم، مزیتی است که به صورت کاملا تصادفی به تیم ها تعلق خواهد گرفت. بنابراین بارسا می تواند حریف هر کدام از هفت تیمی که به این مرحله راه یافته اند، شود.


این هشت تیم از پنج لیگ مختلف در این دور حضور دارند. لالیگا با سه تیم، بیشترین نماینده را داراست؛ بارسا، اتلتیکو مادرید و رئال مادرید. بوندس لیگا بایرن و ولفسبورگ را دارد و منچستر سیتی تنها نماینده لیگ جزیره است. همچنین پاریس سنت ژرمن از لوشامپیونه و نهایتا بنفیکا از لیگ برتر پرتغال، در این مرحله حاضرند.

دو فصل پیش بارسا در دو مرحله اولِ حذفی با منچستر سیتی و اتلتیکو مادرید روبرو شده بود. فصل گذشته نیز، آن ها ابتدا با منچستر سیتی، سپس با پاریس سنت ژرمن و در نیمه نهایی نیز، با بایرن بازی کردند. بنابراین احتمال روبرو شدن با حریفان تکراری، زیاد است.

«تنها تیمی که نمی خواهم با آن روبرو شوم، بارساست». این جمله را لوییز انریکه چهارشنبه شب گذشته، پس از حذف آرسنال در کنفرانس مطبوعاتی به زبان آورد. او دلایل بسیاری برای داشتن چنین اعتماد به نفسی دارد؛ چرا که او از زمان نشستن روی نیمکت بارسا، از هیچ مرحله رفت و برگشتی حذف نشده است، و همواره صعود کننده بوده است. اما این اصلا به این معنا نیست که یک چهارم نهایی آسانی پیش روی بارسا خواهد بود. هر تیمی که امروز در قرعه کشی حریف بارسا شود، می تواند کار را برای کاتالان ها سخت کند.

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 190 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 15:39

آمار و ارقاممنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir

بارسلونا، بعد از پذیرش لوئیز انریکه به عنوان سرمربی خود تا به حال، تمام بازی های خانگی اروپایی خود را با کسب برد به پایان رسانده است؛ این بدان معناست که این مرد آستوریایی یک رکورد دیگر را به کاتالان ها بخشید.

شکست ناپذیری در 15 بازی خانکی

شکست 3-0 مقابل بایرن مونیخ در نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان 2012/13 که در ورزشگاه نیوکمپ برگزار شد، آخرین باختی بود که در بازی های خانگی اروپایی به آبی اناری پوشان تحمیل شد. اکنون 3 فصل و 15 بازی است که از آن دیدار می گذرد و طی این مدت نیز 14 برد و تنها یک تساوی نصیب این تیم شده است. علاوه بر این ها هیچ یک از تیم هایی که در این 15 بازی مقابل بارسا قرار گرفتند، نتوانستند بیش از یک گل در نیوکمپ به ثمر برسانند.


بارسلونای این روز های انریکه نمی تواند به رکورد شکنی های خود پایان دهد! آوازه رکورد 38 بازی بدون شکست این تیم اکنون در سراسر جهان پیچیده است و چهارشنبه شب نیز با کسب پیروزی 3-1 مقابل آرسنال به رکورد 10 برد متوالی خانگی در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا رسید.

این 10 بازی شاهد به ثمر رسیدن 27 گل (2.7 گل در هر بازی) از سوی بارسا و دریافت تنها 5 گل بوده اند.

این نوار پیروزی های خانگی در اولین بازی اروپایی انریکه به همراه کاتالان ها در این ورزشگاه شروع شد؛ جایی که آپوئل با نتیجه 1-0 مغلوب بارسا شد. دو بازی دیگر بارسا در مرحله گروهی که در ورزشگاه نیوکمپ برگزار شد، با نتیجه 3-1 به نفع تیم میزبان به اتمام رسید - مقابل تیم های آژاکس و پاریس سن ژرمن. آبی اناری پوشان در بازی خانگی دور یک هشتم نهایی مقابل منچستر سیتی صف آرایی کردند که آن دیدار نیز با نتیجه 1-0 به نفع آنها به پایان رسید. پاریس سن ژرمن در مرحله یک چهارم نهایی (برگشت) با نتیجه 2-0 و بایرن مونیخ در نیمه نهایی (برگشت) با نتیجه 3-0 مغلوب کاتالان ها شدند.

این ها سه پیروزی بودند که بدون دریافت حتی یک گل به دست آمدند. البته پس از آن بارسا به فینال برلین نیز صعود کرد و در آنجا یکی از جام های سه گانه را بالا برد.

این روند کسب پیروزی خانگی در لیگ قهرمانان تا این فصل نیز امتداد یافته است که با سه پیروزی مقابل تیم های بایر لورکوزن (2-1)، باته بوریسوف (3-0) و رم (6-1) آغاز شد و چهار شنبه شب پیروزی 3-1 مقابل آرسنال یکی دیگر از این دستاوردهای مهم را رقم زد و علاوه بر آن جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی نیز برای بارسا صادر شد.

تنها در دستان انریکه ...

آبی اناری پوشان پیش از این به همراه پپ گواردیولا طی سال های 2009 الی 2011 نیز به کسب 9 پیروزی پیاپی (در بازی های خانگی لیگ قهرمانان) رسیده بودند و همچنین، مشابه این رکورد در سال های 1986 و 1992 کسب شده بود.

حال چالشی که پیش روی بارسا قراردارد شکستن رکورد 11 پیروزی متوالی (در همین عرصه) رئال مادرید است که طی فصل های 2012/13 الی 2014/15 کسب کرد. پس از آن نیز رکورد 12 برد متوالی در اختیار منچستر یونایتد است - طی فصل های 2006/07 الی 2007/08.

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 238 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 14:19

ملی‌پوشانمنبع: Weloba
مترجم: حسین محمدی / FCBarcelona.ir

عملکرد خوب متئو در سال 2016 نتیجه داد و این مدافع برای بازیهای دوستانه فرانسه که در اواخر ماه مارس در برابر هلند و روسیه برگزار خواهد شد، به تیم ملی فراخوانده شد.

از اکتبر 2014 متئو در لیست تیم ملی کشورش جای نداشته است. اما اگر او بتواند خود را در این سطح نگه دارد، می تواند در بازی های جام ملتهای اروپا که این تابستان در کشور خودش برگزار خواهد شد حضور داشته باشد. برای این بازیکن 32 ساله، این میتواند اولین رویداد بین المللی سطح بالایی باشد که او میتواند در آن شرکت کند.


دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه در یک کنفرانس خبری دلیل دعوت از این مدافع بارسا به تیم ملی را توضیح داد: «متئو در تیمش همیشه فیکس بازی نمی کند؛ اما او در سطح بسیار خوبی بازی میکند».

اما راجع به سایر بازیکنان: غیبت بنزما و والبوئنا، دو بازیکنی که بخاطر پرونده باج خواهی ناشی از یک ویدئو با محتوای غیراخلاقی مشکل داشتند؛ در لیست تیم ملی فرانسه حضور ندارند.

در زیر لیست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی فرانسه را مشاهده می کنید:

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 236 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 13:07

مصاحبهمنبع: Weloba
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir

لئو مسی در یک نشست تبلیغاتی در مورد بارسلونا صحبت کرد. او در طول مصاحبه خود اصرار به کم اهمیت جلوه دادن مثلث هجومی بارسلونا داشت و اعتقاد او نیز این بود که باید نتایج خوبی که کسب می شود را مدیون تمام بازیکنان این تیم بود. به گفته وی راز موفقیت این تیم این است که بازیکنانی دارد که با اینکه هر چیزی را به دست می آورند اما اینطور فکر می کنند که هنوز به چیزی نرسیده اند.

MSN

«بارسلونا فراتر از این سه بازیکن است، ما فوتبالیست های فوق العاده ای داریم. من فکر نمی کنم که تیم ما به این خط حمله خود وابسته باشد. روابط خوبی که بین بازیکنان بارسا است یکی از کلیدی ترین راز های موفقیت این تیم است. تواضع، تمرین روزانه و تلاش برای غلبه بر غرور خود نیز سایر دلایل این امر می باشند. هدف ما دست یابی به تمام چیزهای خاص و منحصر به فرد است. در اینجا کسانی بازی می کنند که به هر دستاوردی می رسند اما اینطور فکر می کنند که هنوز چیزی بدست نیاورده اند. این نکته مثبتی است که باعث تقویت انگیزه تیم می شود».


سه گانه

«همه چیز به خودمان بستگی دارد. ما خیلی به آن (سه گانه) نزدیک شده ایم اما هنوز چیزی کسب نکرده ایم. ما سعی می کنیم که همه چیز را بدست آوریم. هدف ما مبارزه برای بردن تمام جام هاست».

آینده و بازی در آرژانتین

«اگر قرار باشد به آرژانتین برگردم و در آنجا بازی کنم، این کار را در نیوولز انجام خواهم داد. من به حال فکر می کنم، اگر قرار باشد که به آرژانتین بروم، این اتفاق در سال های خیلی دورتری رخ خواهد داد. این اتفاق به چیزهای زیادی بستگی دارد».

قرعه کشی لیگ قهرمانان

«همه حریف ها می توانند خطرناک باشند. ما این را می دانیم».

بازیکنان برزیلی

«من همواره رابطه خوبی با بازیکنان برزیلی داشته ام، مانند نیمار یا رونالدینیو».

تمجید ها

«من تنها به فوتبال بازی کردن می کنم. چیزهایی که بعد از بازی گفته می شود باعث خوشحالی من خواهند شد».

بازی های بدون شکست

«ما در مورد رکورد ها صحبت نمی کنیم. این کسب عناوین است که اهمیت دارد. اگر موفق شویم بعد از این ها جام ها را کسب کنیم فوق العاده خواهد بود».

شبکه های اجتماعی

«من سعی می کنم در تمام آنها حضور داشته باشم اما اینستاگرام را بیشتر از بقیه شان دوست دارم».

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 204 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 3:25

بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!

نظرات کاربران

The.Dark.Heir
پاسخ به: گزارش تصویری؛ تمرین امروز تیم
تمرین بارسا همیشه پر شور و نشاطه. و این رمز اصلی موفقیته.

جمعه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ (۰:۲۲)

 

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 196 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 3:25

مصاحبهمنبع: سایت گل
مترجم: غلامحسین صبوری/ FCBarcelona.ir

دنیل آلوز مدافع برزیلی بارسا علی رغم ابراز علاقه اخیر خود نسبت به بازی کردن در لیگ برتر، پس از بازی برابر آرسنال اذعان داشت که از شنیدن حدس و گمان های مبنی بر خروج او از اسپانیا آزرده خاطر می شود.

دنیل آلوز طی مصاحبه ای عصبانیت خود را از حدس و گمان های مبنی بر احتمال پیوستن او به یک تیم دیگر اعلام داشته و تاکید کرد که بارسلونا پس از جدایی اش، دلتنگ او خواهد شد.


گفتنی است که قرارداد فعلی این مدافع 32 ساله با آبی و اناری پوشان تا ماه ژوئن سال 2017 اعتبار دارد، اما اظهار نظر های اخیر وی مبنی بر تمایل به بازی کردن در لیگ جزیره، شایعات را پیرامون خروج وی از بارسلونا در تابستان پیش رو افزایش داده است.

با این وجود، خود این مدافع عنوان کرد که به انتقال به تیم دیگری فکر نمی کند و تا زمانی که بارسلونا او را بخواهد، از ماندن در این باشگاه خوشحال است. آلوز به خبرنگاران گفت: «شایعات مبنی بر انتقال من به تیم دیگری، واقعاً آزارم می دهند. من نه سال است که به این داستان تکراری که من در تابستان تیم را ترک می کنم، گوش می دهم. آن ها همیشه درباره من صحبت می کنند و هرگز چیزی درباره مسی، سوارز یا نیمار نمی گویند. آن ها مجبورند بازار را بهم بزنند و جنجال آفرینی کنند تا بلکه بتوانند روزنامه هایشان را بفروشند».

وی ادامه داد: «اما من به این چیز ها عادت کرده ام و فقط باید کار هایی که انجام می دهم را ادامه دهم. من تا زمانی که باشگاه من را بخواهد و خودم بخواهم اینجا بمانم، در این جا خواهم ماند. ما فقط قطعات کوچکی از یک پازل هستیم و این باشگاه است که تصمیم می گیرد چه چیزی برایش بهترین است. ما نیز باید به آن احترام بگذاریم».

اگرچه این مدافع برزیلی در پایان گفت: «اگرچه تنها چیزی که می توانم به شما بگویم این است که پس از جداییم، بارسلونا دلتنگ من خواهد شد».

لازم به ذکر است، دنی آلوز در این فصل در تمامی رقابت ها 37 بار برای بارسلونا به میدان رفته و یک بار نیز گلزنی کرده است.

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 199 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 2:18

لیگ قهرمانانمنبع: سایت گل
مترجم: غلامحسین صبوری/ FCBarcelona.ir

لیونل مسی با احتساب گلی که در دیدار چهارشنبه شب وارد دروازه آرسنال کرد، تاکنون 9 بار دروازه این تیم انگلیسی را باز کرده و رکورد بیشترین گل زده در برابر یک حریف را در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به نام خود ثبت کرد.

بازهم یک بازی دیگر، بازهم یک رکورد ثبت شده جدید توسط لیونل مسی و بازهم یک قربانی به نام آرسنال.


این بازیکن آرژانتینی شب گذشته با گل چیپ زیبایی که برابر توپچی های لندنی به ثمر رساند به تیمش کمک کرد تا به پیروزی 3-1 دست پیدا کند، اگرچه که زیباترین گل این دیدار متعلق به سوارز بود که ضربه عالی وی بارسلونا را 2-1 پیش انداخت.

با احتساب این گل، مسی تاکنون 9 بار در لیگ قهرمانان دروازه آرسنال را باز کرده و این بدین معناست که وی رکورد بیشترین گل زده برابر یک تیم در تاریخ این رقابت ها را به نام خود ثبت کرده است.

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 166 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 2:18

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 216 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 2:18

تمریناتسید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir

تنها چند ساعت پس از پیروزی بارسا مقابل آرسنال و صعود به دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان، بازیکنان این تیم به تمرینات بازگشتند تا خود را برای مصاف ال مادریگال، آماده کنند.

درست مانند دیشب، باران به شدت در مدت زمان تمرین در زمین تمرینی سیوتات اسپورتیوا می بارید. لوییز انریکه که خود رهبری این جلسه را بر عهده داشت، با تمامی بازیکن در دسترسش این تمرین را برگزار کرد. اگرچه رویکرد تمرین امروز، ریکاوری از بازی سخت دیشب بود، اما روی جنبه های مختلفی که برای بازی آینده تیم مد نظر لوییز انریکه بود نیز، کار شد.


بارسا روز یکشنبه (18:30 به وقت ایران) به ال مادریگال می رود تا مصافی سخت با ویارئال رده چهارمی، در خانه این تیم برگزار کند.

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 194 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 21:32

جراید
الموندو دپورتیوو چاپ امروز به پوشش اخبار مربوط به دیدار شب گذشته دو تیم بارسلونا و آرسنال در نوکمپ پرداخته است: «مثلث بارسا به اندازه کافی قدرتمند بود تا بتواند با شکست آرسنال، برای نهمین سال متوالی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند».

سایر عناوین این روزنامه:

«معجزه ژرمن ها پس از دریافت دو گل».
«حریفان احتمالی بارسا در یک چهارم نهایی».
مدیرعامل پورتو: «خرید ایکر اشتباه بود».
بارسلونا vs مادرید، ساعت 23:15؛ «بارسا در جستجوی سومین پیروزی پیاپی».


اسپورت نیز با تیتر «زنده باد فوتبال!» به پیروزی مردان کاتالان در برابر توپچی های دست و پا بسته لندن اشاره کرده است: «سه گل از مثلث تهاجمی، بارسا را به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان رساند».

و روزنامه کاتالانی اسپورتیو هم در ستایش عملکرد بارسایی ها مقابل نماینده لندن نوشت: «توپخانه ما این است!».

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 192 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 21:32

آمار و ارقاممنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سید سجاد زرگرنتاج / FCBarcelona.ir

در ادامه به نکات جالبی از پیروزی چهارشنبه شب بارسا مقابل آرسنال، که در نهایت منجر به صعود آبی و اناری ها به جمع هشت تیم برتر اروپا شد، اشاره خواهیم داشت.

دیدار مقابل آرسنال در نیوکمپ، پنجاهمین دیدار بارسا در این فصل بود، و آمار این تیم در این بازی ها، خیره کننده است: 39 پیروزی، 8 تساوی و تنها سه باخت. تنها تیم هایی که موفق به شکست بارسا در این فصل شدند بیلبائو (سوپر کاپ)، سلتا و سویا (هر دو در لیگ) بوده اند.


در سال 2016 بارسا همچنان بدون شکست است: 19 برد، 2 تساوی و صفر باخت. 68 گل زده و تنها 12 گل خورده؛ این آمار به بارسا کمک کرده اند که تعداد بازی های بدون باخت پیاپی خود را به 38 بازی برساند!

آمار انریکه در دیدار های رفت و برگشت نیز بی نقص است. او 12 بار در این موقعیت قرار گرفته و در هر 12 بار، به دور بعد صعود کرده است. چهارتای آن ها در لیگ قهرمانان بوده است، و هشت مورد دیگر، در جام حذفی اتفاق افتاده است.

بعد از شکست 5-1 آرسنال در مجموع دو دیدار، بارسا برای نهمین فصل پیاپی جواز حضور در دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان را بدست آورده است. رکوردی که هیچ تیمی به آن دست نیافته است. نزدیکترین رکورد، 6 فصل پیاپی منچستر یونایتد، از سال 1997 تا 2003 است.

مثلث خط حمله بارسا بار دیگر درخشید، و برای یازدهمین بار در این فصل، یک بازی با گلزنی هر سه ضلع این مثلث، همراه بود - هشت بار در لیگ، دو بار در جام حذفی و یک بار در لیگ قهرمانان. نیمار گل اول بازی را به ثمر رساند، سپس سوارز با گلی زیبا، برای دومین بار بارسا را پیش انداخت، و در نهایت مسی در دقیقه 88 بازی، گل سوم بارسا را به ثمر رساند.


این سه مهاجم 12 توپ به سمت دروازه توپچی ها شلیک کردند: مسی شش، سوارز سه و نیمار سه. اوسپینا، دروازبان آرسنال با سیو های بسیار خوبش، مانع از گلزنی بیشتر MSN در این بازی شد.

مسی در طول دوران بازیگری اش، 9 بار مقابل آرسنال گلزنی کرده است. به علاوه، او هر بار در نیوکمپ مقابل آن ها قرار گرفته، موفق به گلزنی شده است. او در سال 2010 و 2011 این کار را انجام داده بود؛ و بار دیگر چهارشنبه شب نیز، موفق به انجام این کار شد.

لوییز سوارز بار دیگر به فرم گلزنی اش بازگشته است و در بازی شب گذشته، گل شماره 43 خود را در 42 بازی ای که در این فصل به میدان رفت، به ثمر رساند؛ کمی بیشتر از یک گل در هر مسابقه.

خبرگزاری بارسلونا...
ما را در سایت خبرگزاری بارسلونا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی redandblue بازدید : 147 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 21:32

نويسندگان

نظر سنجی

قهرمان این فصل چمپیونز لیگ کیست؟

خبرنامه